Mielőtt még belemerülnénk a webáruház készítés témájába, előbb tisztázni kellene, hogy mi is az a webáruház? A webáruház egy olyan weblap, ami termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít. Egy ilyen weblap többnyire rendelkezik online bevásárló kosárral, melybe virtuálisan belepakoljuk a megvásárolni kívánt árut, ezt követően egy virtuális pénztárnál a vevő megadhatja fizetési adatait és így létrejön a fizetési tranzakció is.
Az internet gyors elterjedésével, az online kereskedelem nagyon előnyössé vált a kereskedők számára, így a webáruház készítésének „ipara” is jelentősen fellendült.
Webáruház készítésével az erre specializálódott cégek foglalkoznak, melyek nemcsak megszerkesztik, de üzemeltetik is ezeket az oldalakat.
Az ilyen cégek a webáruházak készítésekor 4 szempontot feltétlenül figyelembe szoktak venni: a webáruházak szerkezetükben egyszerűek legyenek, keresőmotor barátok legyenek, kapcsolat felvételi lehetőséget nyújtsanak a vásárlóknak és értékesítési elemzéssel rendelkezzenek, mellyel nyomon lehessen követni az értékesítési és vásárlói adatokat. Ezen szempontokat betartva és egy jó designnal a webáruház várhatóan sikeres lesz!