A személygépkocsik egyik legfontosabb része mindenképp az abroncs, amelyik magas minőség és egyedi tartós jellege mellett mindig garantálja a kapcsolatot az autó és az út között. Mindehhez természetesen az autógumi sajátos szerkezete is hozzájárul, amelynek megvannak a legfontosabb elemei. Mindenképp lényeges komponensnek bizonyul a belső réteg.
Ez egy olyan légzáró, szintetikus gumiborítású védő rész, amelyik a karkasz belsejében kap helyet, és ott óvja meg azt az erősebb fizikai hatásoktól. A karkasz is fontos elemnek bizonyul, ami egy sajátos szövetbetét, mely igen vékony, párhuzamosan futó, stabil, a gumiba ágyazott textilszálakból épül fel. Ezeknek köszönhetően megy végbe a nyomást tekintő ellenállás.
Nyilvánvalóan az autógumi pereme is létfontosságú, amelynek hála, létrejön a kapcsolat a keréktárcsa és a gumiabroncs többi része között. Fő szerepét tekintve megjegyzendő, hogy ez a gyorsító-, illetve a lassító-nyomatékot közvetíti a tárcsától a futófelületig, és átadja a terhelést. Az autógumi nem lehet teljes a peremhuzal-karika nélkül sem, amelyik egy roppant stabil, gumiba ágyazott tekercselt acélhuzal-karika.
Ez szinte minden helyzetben garantálni tudja az adott autógumi feszes, stabil illeszkedését a kerékpánton. A nívósabb típusok olyannyira erősek, hogy akár 2 tonna súlyt is elbírnak a legkisebb meghibásodás, károsodás nélkül. Lényegesnek minősül az autógumi szerkezetét illetően az oldalfal is, ami a tartós kapcsolatot biztosítja a futófelület és a peremrész között. Egyik legfontosabb kvalitása, hogy igencsak rugalmas, aminek köszönhetően sikeresen elnyeli az útfelületről érkező rezgések egy részét.